سامانه مانیتورینگ خطوط تولید فورج گرم

ساخت سامانه مانیتورینگ خطوط تولید فورج گرم

این سامانه تشکیل شده از دو بخش کلی سخت افزار و نرم افزار تحت وب :

سخت افزار:

بخش سخت افزار به صورت وایرلس بوده و نیاز به هیچ گونه کابل کشی جهت انتقال اطلاعات به (وب سرور) را ندارد. اطلاعات تعداد ضرب پرس در حالت اتومات پرس از PLC به سخت افزار مربوطه منتقل شده و در آن شمارش و ذخیره می گردد. 

همچنین اطلاعات مربوط به تعداد لقمه های گرم کای شده در کوره های القایی  توسط سنسورهای دهانه ورودی کوره و یا پیرومترهای دهانه خروجی کوره به سخت افزار منتقل شده و در آن شمارش و ذخیره میگردد.

سخت افزار ساخته شده پس از پردازش سیگنال شمارش ضرب پرس و سیگنال سنسور شمارش لقمه های گرم کاری شده توسط کوره اطلاعات را هر ۳۰ ثانیه یکبار بر روی پروتکل TCP  به سمت وب سرور ارسال 

می کند.

به دلیل به کار گیری حافظه فلش در سخت افزار ساخته شده امکان از دست رفتن اطلاعات در هنگام قطع برق به صفر میرسد که خود امتیاز بزرگی محسوب می گردد.

نرم افزار تحت وب:

نرم افزار تحت وب به زبان جاوااسکریپت و با پلتفرم Nodejs نوشته شده است. تمامی داده های دریافت شده از سخت افزار در  بخش BackEnd نرم افزار آنالیز و تحلیل شده و در FrontEnd  تبدیل به گراف و گیج شده و به کاربر نمایش داده می شود.

نرم افزار  ساخته شده به صورت تحت وب و کاملا ریسپانسیو بوده و امکان مشاهده از هر نقطه از جهان را دارد.

****زمان دهی در سه شیفت کاری، محاسبه تعداد و تناژ محصول تولید شده فقط با انتخاب اسم محصول، محاسبه در صد دوباره کاری و یا ضایعات ، محاسبه زمان توقف دستگاه های خطوط تولید به ثانیه ، محاسبه Cycle time تولید محصول،محاسبه راندمان دستگاهها، ارسال ایمیل جزئیات تولید مربوط به هرشیفت و… از قابلیت های خوب این نرم افزار می باشد.****

گالری تصاویر

فیلم نحوه کارکرد 

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید: