بازیابی اطلاعات از باج افزارها، رمزگشایی باج افزارها، حذف ویروس باج افزار،شکستن قفل باج افزار،باج گیر-قزوین-کرج-هشتگرد-تهران
رمزگشایی نرم افزار های مالی همکاران سیستم
رمزگشایی نرم افزار های مالی سپیدار
رمزگشایی نرم افزار های مالی پیوست
رمزگشایی دیتابیس
بازیابی اطلاعات sql- access- oracle

بازیابی باج افزار یا بازیابی اطلاعات رمزنگاری شده توسط  Ransom ware ها  . اگر با Ransom ware یا باج افزارها یا ویروسهای باجگیر روبه رو شده اید و نمی توانید به فایلهایتان دسترسی پیدا کنید ما نگرانی های شما را درک می کنیم و ما به شما کمک خواهیم کرد تا اطلاعات خود را در اسرع وقت بدست آورید.

حملات و کد کردن فایلها و اطلاعات یا همان اینکریپشن ، encryption  توسط باج افزارها یک مشکل رو به رشد برای کاربران کامپیوتر و مدیران دیتا سنتر و ادمین سرورها ست. هر مورد آلودگی به ransom ware به آسانی می تواند میلیونها تومان خسارت داشته باشد. تهدید ها از سال ۲۰۱۶ افزایش پیدا کرده ، به همین دلیل است که ما اکنون خدمات تخصصی بازیابی باج افزار و رمزگشایی ransom ware را ارائه می دهیم .در چنین مواقعی شما سریعا به فایل های خود نیاز دارید، اما همیشه پرداخت باج به خالق باج افزار یک گزینه امن و موثر نیست.

با ما تماس بگیرید واز دریافت مشاوره رایگان برای بازیابی باج افزارها بهره ببرید .

۰۹۱۲۶۶۰۹۸۱۷ مهندس فرید رمضانی

Ransomware یا باج افزار یا ویروس باجگیر 

چندین سال است که هکرها و ویروس نویسان با ویروس ها، تروجان ها و دیگر نرم افزارهای مخرب با آلوده کردن کامپیوترها وقفل کردن آنها یا رمزگذاری روی فایلهای آنها خواستار دریافت باج از قربانیان شده اند تا اجازه دسترسی مجدد کاربران را به فایلهایشان بدهند .

ویروسهای باجگیر مانند پتیا، کریپتو لاکر و غیره و تمامی باج افزارها از دستکاری در سخت افزار و یا نرم افزار و فایل ها به منظور درخواست باج برای تولیدکنندگان شان استفاده میکنند و از طرق مختلف مثل دریافت از طریق بیت کوین یا سایر روشهای دریافت ارز الکترونیکی و پول به باج خواسته شده میرسند.

رمزگذاری جدید ransomware یا باج افزار یا ویروس باجگیر

نسخه های جدید باج افزارها خطرناک تر هستند. هرچند تا کنون بیش از ۴۵ مدل مختلف ransom ware شناسایی شده است ، همه آنها به همان شیوه فوق عمل می کنند و پس از به دست آوردن دسترسی به کامپیوتر قربانیان که بیشتر از راه باز کردن یک پیوست ایمیل اتفاق می افتد مانند یک فایل اکسل و … آنها با نفوذ به کامپیوتر قربانی و ساختار فایل او شروع به رمزگذاری فایلها و پوشه های روی کامپیوتر قربانی میکنند و فایلهای رمزنگاری شده با ‍پسوندهای جدید ذخیره میشوند و در آخر با اعلام اینکه دچار باج افزار شده اید و نحوه تماس با ایشان از شما درخواست پول میکنند . و گاها برای اثبات ادعای خود ممکن است یک فایل نمونه کم حجم را هم رایگان رمزگشایی کنند.

نسخه هایی دیگر از باج افزارها و ransom ware ها نیز هستند که قادر به آلوده کردن رایانه های دیگر و سرور هایی هستند که از طریق اتصال به شبکه با هم در ارتباط هستند. اینها خطرناک ترین مدل ویروسهای باجگیر برای شرکتها و سازمانها هستند، زیرا تنها کافی است که یک کارمند با اتصال به اینترنت و باز کردن یک ایمیل خطرناک کل شرکت یا سازمان را آلوده کند و کسب و کار آن شرکت را متوقف کند.

چگونه Ransomware به کامپیوتر شما راه یافته؟

Ransomware در هنگام باز کردن یک فایل آلوده در سیستم شما نصب شده است. با اجرای یک فایل با پسوند اجرایی Extension Exe در رایانه های ویندوزی  ، یا فایل هایی با نوعی از روش اجرایی به عنوان مثال یک فایل Word doc یا docx که یک ماکرو را اجرا میکند و باعث میشود که یک ویروس باجگیر crypto virus روند رمزنگاری فایلهای شما را آغاز کند. این فایلهای آلوده کننده ممکن است ضمیمه یک ایمیل یا صفحات یک سایت باشند که این موضوع اهمیت بازنکردن ایمیلهای ناشناس و مشکوک یا ضمایم آنها و لینکهای داخل آنها را مشخص میکند.

چه کنیم اگر قربانی Ransomware یا باج افزارها شدیم  ؟

  • آرام باشید چون تصمیم گیری های عجولانه می تواند باعث از دست دادن دایمی اطلاعات شود.

  • اگر بکاپ دارید آخرین و جدیدترین مجموعه نسخه های بکاپ خود یا پشتیبانی های گرفته شده را بررسی کنید.

  • سعی کنید به پرداخت باج خواسته شده فکر نکنید، زیرا ممکن است حتی پس از پرداخت هم مهاجمان اطلاعات شما را بازگردانی نکنند.

  • با مشاورین متخصص ما تماس بگیرید تا شرایط بازیابی باج افزار را بررسی کنند .

 

بازیابی اطلاعات باج افزار ها توسط گروه فن آوران NCCS 

باج افزارها و بازیابی باج افزار ها یکی از داغ ترین موضوعات روز در زمینه فناوری اطلاعات، داده ها و امنیت اینترنت است . در حال حاضرچه  کاربران خانگی و چه شرکت ها و سازمانها همگی اهداف باج افزارها هستند.اما سوال مهم این است، که آیا هنگامی که یک کامپیوتر آلوده شده ، شانسی برای بازیابی اطلاعات با ارزش بدون پرداخت باج وجود دارد ؟ جواب میتواند بله باشد اما کاربران خود نمیتوانند این کار را انجام دهند یا کارکنان فناوری اطلاعات شرکتها به تنهایی قادربه انجام آن نیستند و یک خطربزرگ وجود دارد که اگر داده های رمزنگاری شده بهر دلیل پاک شوند یا خراب شوند. حتی دیگر بهترین متخصص بازیابی داده ها هم نمیتواند کمکی بکند. این ریسک بزرگی برای یک شرکت و حتی شخصی است که هیچ نسخه پشتیبانی از اطلاعات ندارد. ولیکن متخصصین ما در گروه فن آوران NCCS قادرند برخی از رمزنگاری های این باج افزارها را بازیابی کنند.

اگر باج افزار داده ها را رمز نگاری و ذخیره کرده باشد ، شانس بازیابی داده ها از باج افزار وجود دارد و ما داده هایی را که بوسیله Ransom ware  یا باج افزارها یا ویروسهای باجگیر در هرنوع ذخیره ساز اطلاعات از دست داده اید را بازیابی می کنیم مانند :

هارد دیسک، لپ تاپ، دسکتاپ، اکسترنال، سرور، SAN ، NAS و ماشینهای مجازی و غیره

 

 

آیا متخصصین ما می توانند از تمام باج افزارها رمزگشایی کنند؟

پاسخ صادقانه این است: که جواب به نوع باج افزار و وضعیت و مورد بستگی دارد و شاید بهتر باشد که فقط بگوییم : بستگی دارد.

در بسیاری از موارد راه حل های ارائه شده و بازیابی باج افزار موفق بوده است ، ولی در هر لحظه دایما نسخه های جدید از باج افزارها با تفاوتهای مختلف در رمزنگاری در سطح اینترنت منتشر میشود و بهمین دلیل نمیتوان برای همه باج افزارها و رفع و رمزگشایی آنها یک نسخه واحد پیچید .

مهندسین نرم افزار ما با اقدامات تحقیق و توسعه، چندین ابزار جدید را برای رمز گشایی و بازیابی باج افزار و دسترسی به درایوهای آلوده و همچنین فایل های رمز شده ایجاد کرده اند. اما درتمام شرکتهای بازیابی اطلاعات دنیا بازیابی برخی انواع باج افزارها هنوز یک کار دشوار است و نتیجه بازیابی باج افزار بستگی به شدت رمزنگاری و وضعیت دیتا دارد .

بنابراین بهترین کار این است که هنگامی که قربانی یک باج افزار شدید به ویژه در یک محیط سازمانی یا شرکتی – هیچ کاری انجام ندهید و بلافاصله با یک شرکت ارائه دهنده خدمات بازیابی اطلاعات مثل شرکت فن آوران NCCS مشورت کنید.

مراحل  بازیابی باج افزارها 

Ransomware یا cryptovirus که یک برنامه یا ویروس مخرب است با رمزگذاری رسانه های ذخیره سازی قربانی دسترسی به داده ها را متوقف می کند. سپس کاربر را با یک پیام و درخواست پول که معمولا از طریق یک ارز دیجیتالی مانند Bitcoin است مطلع میکند که اگر قربانی پرداخت نکند ، داده ها به طور دائمی رمزگذاری شده و بلا استفاده خواهند ماند. در چنین شرایطی که قصد پرداخت باج درخواستی را ندارید  ما می توانیم به شما در بازگرداندن اطلاعات آسیب دیده کمک کنیم و مراحل این خدمات بازیابی باج افزار به شکل زیر است :

تعیین قابلیت بازیابی باج افزار

برخی از برنامه های باجگیر از روشهای رمزنگاری قدیمی استفاده می کنند، و برخی از تکنیک های رمزگذاری اکنون شکسته شده اند و برخی از کلید ها و سورس کدها هم بازیابی شده اند و برخی نیز پس از دستگیر شدن باجگیران امکان رمزگشایی دارند. با این حال، در بسیاری از موارد، رمزگذاری و بازیابی باج افزار حتی در یک باج افزار خاص هم متفاوت است.

مهندسان ما وضعیت منحصر به فرد دیتاها را بررسی و ارزیابی خواهند کرد تا بهترین شیوه را برای بازگرداندن فایل های مهم شما تعیین کنند. و هدف ما بازگرداندن فایل های شما در هر شرایطی است. ولی چون که هر مورد متفاوت است، بدون انجام ارزیابی ما نمی توانیم پیش بینی یا تضمین کنیم که رمزگشایی و بازیابی باج افزار برای فایلهای شما امکان دارد یا خیر .

رمزگشایی فایلها Decryption Data

در مرحله ارزیابی ما می توانیم تعیین کنیم که آیا یک کلید رمزگشایی برای آلودگی باج افزاری سیستمهای شما وجود دارد یا اینکه می توان آن را ایجاد کرد. اگر رمزگشایی امکان پذیر باشد، در این مرحله ما می توانیم فرایند بازیابی باج افزار را با خیال راحت انجام دهیم، و سیستم های شما را به یک حالت آماده بکار بازگردانیم. و در گاهی از موارد هم ممکن است یک نوع از فایلها یا فایلهای با اهمیت تر الویت یا امکان بازیابی بهتری داشته باشند.

توصیه های مهم در بازیابی باج افزار ها :

  • فایلهای رمز نگاری شده را دستکاری نکنید.

  • فایلها و داده های رمزنگاری شده را بهیچ وجه حذف یا پاک نکنید.

  • درماشینهای مجازی از نقاط بازگشت یا اسنپ شات ها استفاده نکنید.

  • از اجرای ناخواستهSCANDISK هنگام بالا آمدن ویندوز جلوگیری کنید.

  • از اجرای فرمان CHKDSK  بر روی درایوهای رمزنگاری شده اجتناب کنید.

  • از فرمت کردن یا حذف ‍و پارتیشن بندی مجدد درایوهای رمزنگاری شده پرهیز کنید.

  • هر تلاشی در بازیابی آنها که منجر به خراب شدن فایل سیستم بشود باعث میشود که برای همیشه قابل بازیابی نباشند.

کلید واژه ها: رمزگشایی باج افزار- باج افزار-Ransomware-Decrypt-حذف ویروس باج افزار-جلوگیری از آلوده شدن به باج افزار- امنیت در مقابل باج افزار-بازیابی اطلاعات باج افزار-باج افزار کرج-باج افزار تهران- باج افزار هشتگرد- باج افزار آبیک- باج افزار قزوین-رمزگشایی دیتابیس- بازیابی دیتابیس آلوده- بازیابی دیتابیس رمز شده- بازیابی SQL- رمزگشایی نرم افزار مالی سپیدار-رمزگشایی نرم افزار مالی پیوست-رمزگشایی نرم افزار مالی همکاران سیستم-رمزگشایی بانک اطلاعاتی- بازیابی نرم افزارهای مالی – بازیابی اطلاعات آلوده به باج افزار- باز کردن فایل های قفل شده- باز کردن اطلاعات کد شده- باز کردن دیتابیس قفل شده- باز کردن اطلاعات قفل شده- باج گیر ایران- باج افزار تهران- باج افزار ایران- از بین بردن ویروس باج گیر- ویروس باجگیر- بازیابی ویندوز سرور – رفع باج افزار- حذف باج افزار- حذف ویروس باجگیر- حذف ویروس باج افزار- خدمات باج افزار- چگونه باج افزار را از بین ببرم؟ – بازیابی اطلاعات باج افزار- حذف ویروس باج افزار
بازیابی دیتابیس
رمزگشایی دیتابیس
رمزگشایی فایل  axx
رمزگشایی فایل  osiris
رمزگشایی فایل  crypz
رمزگشایی فایل rose
رمزگشایی فایل redrose
رمزگشایی فایل crypt
رمزگشایی فایل zepto